Na co zwrócić uwagę przy wyborze gadżetu reklamowego?

News

 

Przed podjęciem decyzji o zastosowaniu w firmie takiego narzędzia reklamowego jak gadżety reklamowe, warto wziąć pod uwagę kilka czynników, które mogą przesądzić o skuteczności zastosowania tej metody promocji firmy.

Pierwszy, wydaje się, że najbardziej istotny czynnik to dostosowanie gadżetu reklamowego do specyfiki danej firmy, charakteru usług, które oferuje, czy rodzaju produktu będącego jej wytworem. Można iść na tak zwaną łatwiznę, czyli wybrać najbardziej popularny i zawsze przydatny gadżet uniwersalny, taki jak na przykład długopis czy kubek, a można trochę pogłówkować i mieć ciekawszy pomysł, lepiej promujący firmę - na przykład firma świadcząca usługi wulkanizacyjne może oferować breloczki w kształcie opon z widocznymi napisami promującymi firmę, a firma sprzedająca na przykład kosmetyki może oferować ciekawie zapakowane malutkie próbki swoich produktów zawierające napisy z promocją zarówno firmy jak i konkretnego produktu.

 

Drugim ważnym czynnikiem decydującym o wyborze gadżetu reklamowego jest określenie roli jaką ma odegrać w promocyjnym procesie. Inny gadżet reklamowy trzeba wybrać, jeśli celem jest na przykład wzmocnienie świadomości marki, inny jeśli  ma zatrzymać starych i zdobyć nowych klientów poprzez ich wyróżnienie, dopieszczenie i obdarowanie dobrze dobranymi prezentami-gadżetami, a jeszcze inny jeśli ma służyć zwiększeniu przychodów firmy.

 

 

Trzecim istotnym czynnikiem jest prawidłowe zdefiniowanie grupy odbiorców wybieranych gadżetów reklamowych. Gadżety reklamowe żeby były skuteczne muszą nie tylko być estetyczne, ale też muszą być przydatne dla ich przyszłych  użytkowników. Więcej, im większe będzie ich praktyczne zastosowanie, tym lepiej spełni się ich marketingowa rola. Trzeba pamiętać, że inny gadżet  zainteresuje młodego człowieka, studenta, inny osobę dojrzałą czy starszą, inny będzie przydatny dla osoby uprawiającej sport, a jeszcze inny dla matki wychowującej dzieci.

 

Czwarty ważny czynnik to oczywiście zwrócenie uwagi na jakość oferowanych gadżetów. Bezwzględnie muszą to być produkty najwyższej jakości pod każdym względem, zarówno estetycznym jak i użytkowym. Jeśli z jakiś względów ( najczęściej oszczędnościowych) gadżet reklamowy będzie niskiej jakości, to niestety nie tylko nie spełni swojej promocyjnej roli, ale wręcz zaszkodzi wizerunkowi firmy, bo przeniesie negatywne odczucia i wyobrażenia na firmę i jej produkty, czy usługi.

 

Ostatnim czynnikiem jaki warto wziąć pod uwagę przy wyborze gadżetu reklamowego jest jego cena. Oczywiście koszty są istotne dla funkcjonowania  każdej firmy, trzeba się z nimi zawsze liczyć, ale dziś możliwości są bardzo szerokie i przy odrobinie inwencji na pewno uda się wybrać odpowiedni gadżet za optymalną cenę.

 

Idealna sytuacja to taka, w której wszystkie wymienione czynniki współgrają ze sobą dając zamierzony efekt marketingowy.